AlternaTickers - Cool, free Web tickers

lauantai 23. lokakuuta 2010

Nähtävyyksiä

En muista millon jalat ois viimeks ollu näin muusina! Lähdettiin tänään liikenteeseen puol 10 aamulla ja tultiin ihan äskettäin eli klo 23 jälkeen tänne kämpille. Viime kerralla jäi näkemättä muutama nähtävyys, jotka tänään sitten kierrettiin läpi. Nähtävyydet olivat sen verran kaukana toisistaan, että helpointa oli ottaa tuk tuk -taksi. Yritimme valmistautua henkisesti päivän koitokseen, sillä tiesimme, että edessä oli lukuisia vierailuja räätäleiden luokse. Valmistautumisesta huolimatta kokemus oli jälleen kerran hyvin hyvin ahdistava. Hommahan siis tosiaan menee niin, että jos et halua maksaa reissusta itseäsi kipeeksi, niin sinun on vierailtava näiden aina niin myyntihenkisten herrasmiesten puljuissa. Kuskit saavat sitten palkkioksi räätäleiltä bensakuponkeja.

Antti sai tänään yheltä räätäliltä parhaan kommentin ikinä, ku räätäli nokkaantu meille ku ei ostettu mitään. Antti sanoi räätälille, että ei nyt ole rahaa laittaa mihinkään pukuihin ku ollaan niin pitkällä reissulla. Räätäli: " Annan sulle ystävän neuvon! Älä ihmeessä lähde lomalle, jos olet noin köyhä. Miettisit vähän tulevaisuutta!" Kyllä on ankeeta porukkaa :D

No sitten niihin nähtävyyksiin. Menimme ensiksi katsomaan seisovaa buddhaa, joka oli kyllä vaikuttavan kokoinen.

Seuraavaksi vuorossa oli marmoritemppeli ja lopuksi golden mountain.

1. Marmoritemppeli                    2. Turistit                        3. Golden mountain                 4. Näkymä Golden mountainilta
Olisimme halunneet vielä nähdä lucky buddhan, mutta golden mountainin jälkeen kuski tylysti ilmoitti, että nähtävyys oli suljettu juuri eli klo 14 (epäilenpä taas kovin mut kuski oli päätöksensä tehnyt). Ennen kotiin lähtöä kuski sanoi, että yhdeltä räätäliltä ei ollut herunut bensalippua, joten hän aneli meitä vielä käymään yhdellä räätälillä. MÄ EN KESTÄ! No siellähän me sitten taas istuttiin puhumassa kashmirin hyvästä laadusta. Kyyti maksoi kuitenkin vaan 10 bahtia, joten kyllähän ton kesti.

Meillä jää nyt sitten ainakin toistaiseksi toi Ayatthayan reissu väliin, koska tonne pohjoseen ei siis tosiaan ole menemistä. Täällä kerätään rahaa tulvien uhrien auttamiseen ja nähtiin myös kaupungilla kun porukka kokosi avustuspaketteja. Suuntaamme siis seuravaksi Koh Taolle. Selvitimme tänään junalipun hintaa Chumphoniin. Halvin (3. luokka) lippu maksoi 272 bahtia. Tämän lisäksi pitäisi saada kyyti rautatieasemalle, kyyti Chumphonin rautatieasemalta satamaan ja laivamatka. Voi olla, että pakettimatka tulisi halvemmaksi, sillä olin kattovinani et niitä lähtee vähän reilulla 600 bahtilla. No huomenna selvitellään asiaa enemmän.

Iltapäivällä ostimme päivälipun skytrainiin ja vierailimme Sukhumvitin alueella, katsastimme Victory monumentin alueen ja käväisimme myös night bazaareilla. Victory monumentin alue oli aivan tukossa, koska sieltä näköjään lähti paikallisten kyydit kotopuoleen viikonlopun viettoon. Löysin taas hyviä uusia ostospaikkoja, eli ton Victory monumentin lähistön ja Nanan (mielestäni Sukhumvitin alueella). Täytyypä palailla noihin paikkoihin ku tullaan sitten joskus Bangkokiin ennen kotiin lähtöä.

Pysähdyimme illalla vielä hetkeksi ihmettelemään Siam Paragon -ostoskeskukselle kun siellä palkittiin vuoden 2010 muotisuunnittelijoita. Oli kyllä niin erikoista porukkaa liikenteessä, että tuntu ku ois ollu vierailulla eläintarhassa. Mekin kyllä erotuimme joukosta (emme eduksemme) likaisten mustien jalkojemme ja rötkövaatteidemme kanssa.

Palattuamme siis vihdoin ihanaan Bella Bellaamme, huomasimme hotellin respassa kyltin FULL! Meillä on varattuna huone enää huomiseen ja tarkoitus oli olla vielä sunnuntaihin. Vähän myöhässä ollaan siis taas liikkeellä ku ei tajuttu paikan olevan näin suosittu. Huomenna aamulla sitten selviää, pitääkö meidän vaihtaa guest housea vikaksi yöksi :(