AlternaTickers - Cool, free Web tickers

perjantai 5. marraskuuta 2010

Ei enää sadetta :)

Ihanaa, me päästiin pakoon sateita! Kylläpä oli suuri helpotus! Lähettiin tosiaan siitä sitten syömään ku viimeks kirjotin ja päädyttiin sillä reissulla taas kyselemään laivojen perään! Läheisen matkamyymälän nainen kertoi, että seuraavana päivänä pääsisi mantereelle isommalla autolautalla. Pohjoseen päin ei pääsisi, sillä tulvat olivat vallanneet nyt myös Chumphonin. Otimme siis siltä seisomalta matkan Surat Thaniin tai itseasiassa vielä siitä eteenpäin Phukettiin :D Matka maksoi 700 bahtia/hlö. Toivoin kovasti, että näkisimme pojat, joiden kanssa olimme saarelle saapuneet, jotta voisimme kertoa heille lähdöstämme. Törmäsimme onneksi poikiin hyvinkin pian (saarella ei siis tosiaan ollu enää kovin montaa turistia) ja hekin lähtivät välittömästi ostamaan matkat pois saarelta ennen ku matkamyymälä sulkisi ovensa. Olimme siis myös kuulleet, että seuraava myrsky saavuttaisi saaren seuraava päivänä. Olimme koko porukka niin onnellisia pois pääsystä, että lähdimme yhdessä istumaan iltaa ja meillä oli niin lystiä! Pojat ihmettelivät miksi muut eivät olleet tajunneet tulla monsuunijuhliin ku kerran niin paljon jengiä kerääntyy aina full moon -juhliin!

Monsuunijuhlien osallistujat
Seuraavana päivänä lähdimme matkaan klo 6 ja saavuimme Phuket towniin klo 18, eli melko raskas päivä oli tuo eilinen. Surat Thanissa nähtiinkin sitten ekat kunnon tulva-alueet. Lohduttomia näkymiä! Matkan aikana törmäsimme pariinkin mahtavaan suomalaispariskuntaan + yhteen tyttäreen, joten matka ei tuntunut läheskään niin rankalle ku välillä oli hyvää juttuseuraa!

Matkatoimiston bussi jätti meidät tyypillisesti mahdollisimman kauas Phuket townin laitamille, oman toimistonsa kulmille. Seuraamme liittyi 2 nuorta suomalaispoikaa ja löntystelimme täysvarustuksessa ainakin pari kilsaa ennen ku ystävällinen mies neuvoi meidät paikallisbussin pysäkille. Olimme katsoneet yhden hostellin valmiiksi ja tietenkin meidän tuurilla hostelli oli täynnä. Saimme kuitenkin lopulta katon päämme päälle D-BUK Guest Housesta 350 bahtilla.  En oo missään koskaan törmänny niin kovaan tyynyyn ku tuolla oli ja hylkäsin sen välittömästi. Kävin myös hakemassa meille puhtaan aluslakanan! Ei taidettu nukkua kovinkaan montaa tuntia, sillä meidän huone oli koko paikan vilkkaimman tien vieressä. Positiivista oli, että hostellissa tarjoiltiin ilmainen aamupala = kahvi/tee, 2 paahtoleipää ja banaani (tällä varmaan saatiin hostellin asukkaista vähemmän aamuäkäisiä huonosti nukutun yön jälkeen).

Kävelimme aamulenkin Phuket townissa ja mun mukaan tarttu tältä reissulta "kultainen" sormus (100 bahtia) ja ihana korukello (199 bahtia). Eli aivan loistava lenkki ainakin mun mielestä!

Tällanen paita olis välillä tarpeen
Pakkasimme kamat ja otimme 25 bahtia/nassukka maksavan paikallisbussin Patong Beachille! Nyt varmaan joku sanoo APUA! Onhan tää tosiaan aikamoinen paikka. Teimme Phukettiin ensimmäisen yhteisen reissumme 2004 ja jo tossa ajassa paikka on ehtinyt muuttua aika paljon. Saimme täältä kuitenkin tähän mennessä parhaan huoneemme hintaan 400 bahtia/yö (Wanna Guest House). Hauskinta tänne tulossa oli se, että törmäsimme heti ekassa kadunkulmassa yhteen puoltuttuun, joka oli myymässä loma-asuntoja. Yks tämän tutun myyjäkaveri yritti vuokrata meille omaa ihan uutta kämppäänsä (ei ollu vielä ehtiny muuttaa) 500 bahtilla/yö. Myyjä ei kuitenkaan ollu enää innostunut ajatuksesta ku kuuli, että olimme vaan ohikulkumatkalla eli viipyisimme vaan pari yötä.

Kun majapaikka oli löytynyt, vuokrasimme skootterin. Kun olimme täällä sillon 2004 niin majotuimme tuolla Kata Beachilla. Lähdimme siis katsomaan vieläkö paikka näytti samalta ja eihän se sit tietenkään näyttäny. Meidän hotelli oli kuitenkin vielä toiminnassa ja vielä totteli samaa nimeäkin. Paikka oli kasvanut hirveästi ja rannalla oli tosi paljon porukkaa. Ajoimme vielä katsomaan Katanoi-rannan, joka oli vielä melko rauhallinen (onhan se myös pienempikin kun tuo Kata). Pysähdyimme paluumatkalla Karon Beachille, jossa pelattiin naisten beach volley -turnausta ja näyttipä ottelukaaviossa komeilevan myös Nyströmin siskosten nimet.
Antti nauttii naisten pelistä
Tapahtumassa järjestettiin pieniä kilpailuja, joista voitimme Antin kanssa jätskit ja kookosmehua (kunnon lokit taas paikalla).

Lokit löytää aina ilmaset herkut
No kai se on tästä alettava perjanta-illan viettoon ja käytävä pyörähtämässä myös ihmisten ilmoilla ku näin hurjaan paikkaan on päädytty ;D Mukavaa viikonloppua kaikille!

1. Hei Jenni ja Antti
    Kiva kun kuultiin teistä ja teillä on kaikki hyvin.
    Toivon mukaan niitä vesisateita ei enää tulisi.
    On siellä aikamoiset olot, koittakaa jaksaa ja pärjäilkää. Ilmoitelkaa itsestänne terv äiti ja iskä

2. Kaikki hyvin äiti ja iskä!

Nyt on nähty aurinkokin ja kaikki on taas oikein kivasti! Vähän on liikaa turismoja tässä nykyisessä paikassa, mut maanantaina matka taas jatkuu! Mukavaa viikonloppua sinne!