AlternaTickers - Cool, free Web tickers

sunnuntai 14. marraskuuta 2010

Kaunis ja rauhallinen Koh Lanta

Perjantaina elämä voitti taas ja siitä se meno sitten taas alko. Otettiin vielä tuo päivä rauhallisesti ja päivän suurin ponnistus oli näköalapaikalle johtavien rappusten kapuaminen. Ei kyllä aluksi meinattu päästä rappusten yläpäähän saakka, sillä paikallinen apinajengi oli päättänyt vallata paikan. Meitä oli muutama ihminen yrittämässä näköalapaikalle, mutta useita kertoja jouduimme juoksemaan rappusia alaspäin apinoiden aloittaessa hyökkäyksensä. Paikalle saapui paikallinen nainen, joka nauroi meille ja käski seuraamaan hänen perässään. Nainen otti kourallisen kiviä ja sai lopulta kiviä heittelemällä hätistettyä apinat tiehensä. Reitti oli jälleen selvä!

Näköalapaikka Phi Phillä

Jotain outoa tossa Phi Phi -saaressa oli, sillä yks sun toinen valitteli olleensa kipeä! Ottakaa siis omat eväät mukaan, jos tonne olette menossa :) Yhtenäkin päivänä näin ekaks naisen oksentamassa kadunkulmassa, vähän matkan päässä oli oikein surkeen näkönen hiiri ja takas tullessa näin kissan oksentamassa kadunkulmassa. Mikähän lie tuokin tapahtumaketju sitten ollu!

Parantumisen kunniaksi kävin ottamassa kauan haaveilemani ripsipidennykset ja Antti vaan pyöritteli päätään. Ei ollu pahan hintaset (mun mielestä) ku maksoin niistä 500 bahtia (= 12,5 €). Sanokaa nyt joku, että tein hyvät kaupat ni Anttikin uskoo. Perjantai-iltana käytiin sitten katsastamassa rannan meno ja päädyttiin iltaa viettämään paikallisten ympäröimänä. Yhteistä kieltä ei löytynyt, mutta illanvietto sujui mukavasti myös elekielellä.

Lauantaina jätimme sitten taaksemme erittäin tutuksi tulleet Phi Phi Dream-guest housen seinät ja matkasimme tunnin venematkan päässä olevalle Koh Lantalle. Matka Lantalle maksoi 250 B/hlö (reilu 6 €). Veneessä oli jo useita yöpaikan tyrkyttäjiä ja matkan aikana mekin löysimme mieleisemme paikan. Majoitumme rauhallisella Khlong Nin Beachilla Lanta Paradise -nimisessä bungalow-kylässä. Nyt on mekin päästy oikein kunnon paikkaan ku on ranta vieressä ja uima-altaat ja kaikki. Antti sai respan naisen mukaan taas neuvoteltua hinnan, jonka nainen sanoi olevan TOP SECRET (400 B/yö = 10 €). Majoitumme kylläkin paikan vaatimattomimmassa huoneessa, mutta tämäkin on oikein hyvä.

Vuokrasimme heti perille päästyämme skootterin ja päätimme vähän katsastaa saaren eteläpäätyä, jossa on myös kansallispuisto. Reissu jäi vähän kesken mun tunaroinnin takia. Tie siis muuttui jossain vaiheessa hiekkatieksi, joka oli mielenkiintoisessa kunnossa sateiden takia. Jotenkin sitten onnistuin ajamaan pahimpaan mutavellikohtaan ja skootteri + tossukat jäivät mutaan kiinni. Hieno, aiemmin kiiltävän puhdas skootteri ja meidän kummankin jalat puoleen sääreen asti, olivat yltä päältä mudassa. Upsista! Antti sitten tykkäs tästä hommasta vähän kyttyrää ja skootterin nokka kääntyi hyvin äkkiä takasin sinne mistä oltiin tultu. Onneksi löysin autopesulan, jossa ystävälliset miehet pesivät eurolla skootterin ja meidän jalat. Illalla tapahtuma oli unohdettu ja vietimme sen sulassa sovussa rantakuppilassa tähtiä katsellen.

Tänään vietimme aamupäivän kirjojen parissa rantatuoleilla makoillen. Päivällä otimme jälleen skootterin alle ja läksimme katsomaan saaren toista puolta. Ensimmäinen pysähdyspaikka oli Lantan vanhakaupunki, jossa söimme lounaan upeissa maisemissa.

Seuraavaksi ajoimme merimustalaisten kylään ja sieltä vielä saaren päätyyn, jossa sijaitsi Sang Kha Ou Resort. Resortti oli tosi vinkeä, mutta niin syrjässä, ettei siellä ollut ainuttakaan asukkia. Resortissa oli korkealla olevia Tarzan-majoja ja laivan mallisia majoja ym.

Tarzan-maja                                    Laivamaja

Resortissa törmäsimme kolmeen ihanaan koiranpentuun, joista yksi tuli heti innoissaan Antin rapsutettavaksi (musta koiranpentu). Antti rapsutti välillä toista pentua ja tästä musta koiranpentu loukkaantu ihan silmittömästi. Koira veti itsensä levyiksi, eikä ollut enää huomaavinaankaan Anttia. Anttia nosti pennun syliinkin ja silitteli pentua, mutta hauveli ei enää antanu anteeks ku sitä oli niin loukattu. Aivan mainio tapaus.

Antti rapsutti myös vaaleaa pentua, mistä musta pentu loukkaantu verisesti

Saari on kyllä aivan mielettömän kaunis ja tosi vehreä. Saarella on vielä jäljellä aivan koskematonta sademetsää. Näitä paikkoja katsellessa kyllä mieli lepää. Kahden rymypaikan jälkeen on mukava olla vaihteeks tällasessa rauhallisessa paikassa. Liikennekin on niin rauhallista, että täällä uskaltaa kuka vaan vuokrata skootterin.

Auringonlasku Koh Lantalla 14.11.2010

1. Hei kiva kun sait pitkät ripset, Antille terkkuja se on siellä aika halpaa, joten katsele nyt niitä säihky ripsiä, Suomessa ne maksaa jo niin paljon ettei niitä raski ottaa. Nauttikaa jatkossakin ihanasta maisemasta mukavaa sunnuntaita terkuin

2. Kivaa,kun nautitte murut!!!On niin tuttuja maisemia,auringonlasku kuva on hyvä ja niin ihana,oi olisinpa siellä!!!
    Nauttikaa,halein Päivi-anoppi.

3. Heippa matkalaiset!
    Tää sun blogisi on vaan niin hyvä! Vaikka hieman kateellisena sitä täältä Suomesta käsin luenkin..Täällä siis sataa taas vettä ja on ihan harmaata =)
    Alat jo kovasti muistuttaa hyvin paahdettua papua..Ainakin noin kuvista päätellen =)Nauttikaahan maisemista ja toisistanne!

-Sanna-

ps. Voit sanoa Antille terkkuja, että ripset oli lähes ilmaiset =)

4. Kristiina: Kiva, että pidät mun puolia ripsien suhteen :) Mukavaa viikoa sinne!

Päivi: Ettekö oo ollukki täällä 2 kertaa? Maisemat on kyllä niin kauniita ja erityisesti noi auringonlaskut. Montako päivää lähtöön?

Sanna: Kiva jos tykkäät lukea :) Äkkiä vaan matka varaukseen ja tänne vaan! Arvaa vaan millanen ruskea ryppynen rusina mä oon ku tullaan takasin :) Oikein mukavaa viikkoa sinne!

5. Jenni-muru!!
    Kaks kertaa ollaan oltu ja viihdytty erinomaisesti.Auringonlaskut siellä on tosiaankin upeat,samoin rantakuppilat!

En oo laskenut päiviä lähtöön,mutta kolme viikkoa olis jäljellä,ellei noi Finnairin putkitarjoilijat ryhdy lakkoon ja pilaa meitin lomaa!!
    Suukkoja kumpaisellekin,Päivi.

6. Koh Lanta oli kyllä upea ja ihanan rauhallinen! Ja käytiin tuolla samaisella Phi Phin näköalapaikalla, mutta ei ikävä kyllä sillä reissulla törmätty apinoihin. Lantalla käytiin elefanttisafarilla, ja sillä reissulla nähtiin apinoitakin. :) Auringonlaskut totisesti oli upeita...

7. Tiina: Tosi kiva et reissu oli oikein onnistunut! Kyllä toi Lanta oli vaan niin ihana ja tosissaan noi auringonlaskut aivan mahtavia! Täytyypä tulla katsomaan teidän lomakuvia ku tullaan kotio!

8. Hei!
    Ja kiitos kivasta blogista!
    Paikat vähän tuttuja kun viime helmikuussa käytiin pikaisesti sekä Phi Phillä että Koh Lantalla ja uusi matka on jo varattu reilun kuukauden päähän! =)
    Missä Phi Phillä laitoit ripset?? Oon todella kiinnostunut, kun Suomessa maksaa moninkertaisesti tuon!!