AlternaTickers - Cool, free Web tickers

torstai 11. marraskuuta 2010

Terveiset sängyn pohjalta

En oo suinkaan hyytynyt blogin pitämisessä, vaan ilkeä pöpö vaan on hiukan hidastanu mun menoa. Ollaan siis vieläkin täällä Phi Phillä ja lähdetään täältä aikasintaan lauantaina. Phi Phille saavuimme siis maanantaina ja tänne päästyämme eka ajatus oli, että voi hyvää päivää! Saari oli tupaten täynnä porukkaa ja joka kulmalla oli joku rättimarketti tai kuppila. Heti tuli sellanen olo, että täältä pitää päästä äkkiä pois. Saaresta tuli vähän mieleen Laosin Vang Vieng, sillä tämäkin on täynnä juhlivaa nuorisoa.

Antti sai tingittyä meille 2 yötä Tiew Tuss -nimisestä paikasta 900 bahtilla. Nainen, jolta huoneen tohon hintaan neuvottelimme, sanoi, että emme saa sanoa kenellekkään hinnasta. Nainen kirjoitti kuittiin hinnaksi 1200 bahtia. Antti on kyllä hirmu hyvä tossa tinkimisessä. Nainen sanoi, että meidän pitäisi istua odottamaan pick upia. Mietin millanen kyyti mahtoi olla luvassa, sillä tiet täällä ovat tosi kapeita. Apostolin kyydillähän sitä sitten mentiinkin, mutta matkatavarat vietiin kärryillä = pick up.

Huone, jonka saimme, oli siis 50 bahtia kalliimpi yöltä kuin huoneemme Phuketissa, mutta tasoltaan tämä huone oli tosi paljon kehnompi (ei edes lämmintä vettä tullu suihkusta). Maanantai kului lähinnä paikkoja katsellessa. Törmäsimme rannalla Nathaniin, johon olimme tutustuneet jo Koh Phanganilla. Nathan pyysi meitä illalla syömään porukan kanssa, johon hän oli täällä tutustunut. Vietimme oikein kivan illan mukavien ihmisten parissa.

Tiistaina kävelimme Long Beachille, jonne ei ole pitkä matka, mutta maasto on vähän haastavaa. Long Beachille pääsee myös pitkähäntäveneellä, joka makso muistaakseni 100 bahtia. Kun pääsimme Long Beachille, alkoi taas sataa ja loppupäivä kuluikin sadetta pidellessä. Illalla menimme neuvottelemaan "respaan" lisäyöstä ja nyt ei sitten enää kumma kyllä suostuttukaan antamaan huonetta 450 bahtilla. Sanoivat, että meidän pitää ottaa useampi yö niin sitten voidaan laskea hintaa. Sanoin, et johan me tässä ollaan jo 2 yötä vietetty, mutta ei auttanu selittelyt ja hinta oli 500 bahtia.

Keskiviikkona läksimme snorklausretkelle, joka oli ihan onnistunut. Reissu oli halvin, jonka löysimme eli vain 300 bahtia/hlö. Meitä onnisti myös siinä suhteessa, että meidän lisäksemme pitkähäntäveneessä oli vain 4 nuorta (näimme veneitä, jotka olivat aivan täynnä). Retkeen kuului myös käynnit Monkey Beachillä ja Maya Beachillä (The Beach). Kumpikin noista oli jo meille ennestään tuttuja. Kuskimme jätti meidät erääseen lahteen, josta meidän piti uida rappusille ja kävellä Maya Beachille. Nyt selvisi miksi retkemme oli näin edullinen, sillä tällä tavoin retkenjärjestäjä välttyi luonnonpuistomaksulta = 200 bahtia/hlö. Kuski antoi meille vain vedenkestävän säkin, johon laitoimme rahat & kamerat ja ei kun uimaan. Nää on kyl välillä niin kelmiä porukkaa. Maya Beachilla erkanimme nelikosta ja hetken päästä tajusimme, ettemme pääsisi üimaan takaisin veneelle ilman kuivakassia (meillä oli siis kamera ja rahapussi). Siinä sitten kului hetken aikaa ennen ku tajusin nelikon istuvan vastapäisellä pienellä rannalla ja ei siinä auttanu muu ku lähteä rapiköimään porukan luo. Nelikko pyyteli kovasti anteeksi kun heillekään ei ollu tullu mieleen ettemme pääsisi ilman kassia veneelle. No loppu hyvin, kaikki hyvin.

Retken jälkeen menimme syömään lounasta ja sillon mua alko toden teolla paleltaa. Ei menny ku hetki ja mulla nousi kuume reiluun 38 asteeseen. Jos ei sada, niin sitten iskee pöpö! Oloa helpotti hieman se, että Antti haki mulle mun lempi pizzaa eli hawaii-pizzan. Antti kävi vielä illalla ostamassa lähikaupasta veskipaperia ja myyjä ihmetteli kovin kun ei guest house edes vessapaperia asukeilleen tarjoa. Myyjä sanoi, että hänen guest housessaan oli veskipaperia ja suihkusta tuli myös lämmintä vettä. Mies käski Antin tulla kyselemään seuraavana aamuna, josko olisi huoneita vapaana.

Vaihdoimme siis aamulla tähän paljon mukavampaan huoneeseen. Näitä puhtaita seiniä tuijottelee paljon mielummin kun kerran seiniä pitää tuijotella. Tämä huone siis maksoi myös 500 bahtia ja on kyllä aivan eri tasoinen tohon edelliseen verrattuna. Mielummin kuuntelen ton viereisen työmaan ääniä ku aamusta iltaan kestävää känniapinoiden ulvomista. En kyllä tän paikan nimeä tajunnu katsoa kun olin aamulla niin koomassa. Kun oltiin asetuttu taloksi, lähti Antti käymään apteekissa. Sain tuliaisiksi kahta eri troppia: toinen masun kouristeluun ja toinen bakujen tappamiseen. Eiköhän näillä pitäis olon kohentua.

1. Hei rakas ystävä! Harmi jos huono olo ja kuumetta sulla, onnex siul on ihqu Antti joka hoitaa :)paranemisia <3 ja kiva et pääsitte sateista eroon, oon innolla lukenut blogiasi, hyvät selkeät kuvat ja mukavaa kerrontaa :)olettepas paljon kyl kerinny jo nähä ja viuhtoo paikast toiseen ja paljon on vielä näkemättä.piristää katsella ihania maisemia ku tääl aamust iltaan pimiää..olisiko paha jos lisäisit bathien perään myös noin euron hinnan ku täätyttö ei nii viksu ;D hihi.. Antille terveisiä ja koitahan saada ittes kuntoon, olet rakas <3 kirjoittelemisiin!

t: Sanna konna

2. Terve ystävä rakas!

Juu laitan niitä hintoja euroiksi! Semmonen on aika helppo muistaa, että 100 bahtia on 2,5 €. Kiva ku oot seurannu meidän reissua. Tänään on jo vointi parempi ja kuume kokonaan laskenu :) Laitako mulle jossain vaiheessa viestiä niistä sun uusista kuvioista, ku ne on niin mietityttäny! Kerro myös teidän reissusta, ku ois kiva tietää mitä pidit paikasta? Oikein paljon terveisiä Janille! Sinä olet myös tosi rakas! Kuulemisiin!

3. Moikka Jenni!

Anna bakuille kyytiä ja sen jälkeen menoksi kohti Koh Lantan seikkailuja. Kiva ollu lukea teidän vauhdikasta menoa. Muistakaa myös levätä. Etukäteisonittelut 4viikon johdosta. RAkkaat terveiset kummalekin. Jartza.

4. Voi kun sen pöpön piti taas tule sun masuun,
    on teillä taas ollut seikkailua oikeinko piti uida veneestä päästäkseen perille on se aikamoista touhua. Koittakaahan pärjäillä ja hoida itses kuntoon mukavaa jatkoa sinne teille.

5. Jartza: Kiitoksia kovasti huolenpidosta ja etukäteisonnitteluista!

Kristiina: Pöpö on häipynyt ja olen taas täysissä voimissa! Juu uitiinpa hyvinkin ja siten sitten saatiin näköjään halvempi retki :)